لوکس لاتوی

ده سال پیش ، هنگامی که تجارت آنها تازه شروع شده بود ، Lotte Tisenkopfa-Iltnere و شرکای تجاری وی در حال آرزوی داشتن یک مدل جهانی جدید بودند که در آن بازرگانان با کسب و کار صادقانه و شفاف درآمد کسب می کنند. آنها آن را درست کردند.
 
وقتی ، در آشفتگی سالهای چربی ، من برای اولین بار با Lotte Tisenkopfa مصاحبه کردم ، که تازه از مطالعات فرهنگی و زبان ژاپنی خارج شده بود ، و کار بر روی اولین فرمول های کرم در یک آزمایشگاه ریز تحت نظارت دانشگاه فنی ، لبخند می زد وقتی با شنیدن بینش مصمم او - «مادارا تولید کننده ای خواهد شد که نه تنها در لتونی بلکه در سراسر جهان شناخته می شود!» در آن زمان لوته با شور و شوق زیادی در مورد قلمرو کرم خود صحبت می کرد. همراه با شیمیدانان و تکنسین ها ، او صمیمانه به تحقیقات خود اختصاص داده بود. رویای او و این سه صاحب دیگر شرکت تازه تاسیس - زنان جوان و تحصیل کرده - ایجاد محصولی خیره کننده بود.
 
لوته به همراه شرکای تجاری خود پائولا تیزنکوپفا ، زین تمانه و لیین درزنیچت ثابت کرده است که می توان به اهداف بلندپروازانه دست یافت. محصولات MÁDARA در 24 کشور جهان شناخته شده است و از دید خوبی در شبکه های فروشگاه اروپای شمالی دارند. در سال 2012 ، لوته در لیست فوربز لتونی 25 در لیست زنان با نفوذ ترین تجارت قرار گرفت. در سال 2015 ، گزارش بازرگانی Nordic از وی به عنوان یک کارآفرین قوی جدید به همراه 20 تن از بانوان تأثیرگذار در اروپای شمالی یاد کرد (Björk نیز با کسب و کار فناوری سبز خود در ایسلند در این رده بندی قرار گرفت).
 
برای من جای تعجب داشت که از لوته در سال 2016 شنیدم که "بالاترین دستاوردها هنوز خیلی دور است." برای مثال ، تسخیر بازار ایالات متحده در طاقچه های محصولات طبیعی آنها. MÁDARA یک واحد تولیدی جدید ، تجهیزات و دفتر راه‌اندازی شده است. «همه در دیوارهای شیشه ای تا مردم بتوانند ببینند چه اتفاقی می افتد». این بسیار لذت بخش است که تجارت صادقانه را با بسیاری از فرصت های توسعه در پیش بگیرید. لوته ضمن تکمیل تأسیسات تولید جدید خود در سایه های خاکستری و چوبی ، زمینه ای سیاسی و اجتماعی را ترسیم می کند. وی با اشاره به تصویری که اتاق های زنان و مردان را مشخص می کند ، گفت: «اینها از بین می روند. "همه ما از امکانات مشترک برخوردار خواهیم بود." بحث های اخیر درباره کنوانسیون استانبول و حقوق بشر باعث شده است که کارآفرین به طور فعال در مقابل تعصبات احمقانه عمل کند.
 
از نظر کمی کاملاً جالب ، در اطراف کارخانه جدید MÁDARA در Mārupe شما واقعاً در پوسترهای تبلیغاتی آن را دوست دارید: پرندگان در حال خندیدن ، چمن سبز ، نسیمهای سبک هستند. با این حال ، اگر از پشت پرده نگاه بهتری داشته باشیم ، باید در پشت تصویر زیبا هم پیچیدگی ها و هم مشکلاتی وجود داشته باشد. آنها چیست؟
ما بر آنها غلبه کرده ایم. اگر به ده سال فعالیت خود از طریق Snapchat نگاه کنیم ، ایده اصلی MÁDARA این است: یک برند لتونی به عنوان یک برند برتر در جهان. ما قاب تجارت خود را دقیقاً از این طریق ساخته ایم ، این برند ریشه در سرزمین ما ، در ارزش ها و سنت های خود دارد.
 
بنیانگذاران MÁDARA: پائولا Tisenkopfa (از سمت چپ) ، Lotte Tisenkopfa-Iltnere ، Zane Tamane و Liene Drāzniece
 
"من نمی خواهم به صورت اولیه غوطه ور شوم ، اما فکر می کنم که ما یکی از اولین کسانی که ریشه های لاتوی ما را در زبان طراحی تجارتی تفسیر کرده ایم ، بودیم."
 
هویت لتونی DNA DNA این مارک است. احتمالاً ، ما اولین کسانی بودیم که لوکس لتونی را هدف دستیابی به آن قرار دادیم. چگونه ما به دنبال آن بودیم! ما برای تحقیق در مورد زیبایی شناسی لاتین به موزه هوای آزاد می رفتیم ، در کنار کتاب هایی که در این کتابخانه قرار داشت می نشستیم تا کیفیت لتونی را طی قرن ها پیدا کنیم. ما فهمیدیم که کیفیت لتونی فضیلت کار ، صنایع دستی کامل و زیبایی شناسی پیشرفته است. دقیقاً مانند اسکاندیناوی نیست. می توان آن را در موزه هوای آزاد مشاهده کرد: تمام سایه های خاکستری و با کیفیت شدید مواد. وظیفه ما در شروع کار ما این بود که: چگونه آن را به طراحی و متریال مدرن تفسیر می کنیم؟ این نمی تواند به طور مستقیم انجام شود - گزنه را در گلدان گل بچینید ، هیچ کس آن را جنسی نبیند. این تفسیر باید در فرد معاصر مورد هدف قرار گیرد.
لوته در یک بیشه توس که MDARA را با آب غان تأمین می کند ، ایستاده است و در خط تولید ضد پیری TIME MIRACLE استفاده می شود
 
من نمی خواهم متناقض به نظر بیایم ، اما فکر می کنم ما اولین کسانی بودیم که ریشه های لتونی خود را با یک زبان طراحی تجاری تفسیر کردیم. اکنون ، در نزدیکی خانه من در Āgenskalns ، آنها یک کافه با طراحی گرافیکی بسیار شبیه به MÁDARA افتتاح کرده اند. طراحی برند ما توسط Liene Drāzniece ساخته شده است. همانطور که دیدیم ، ریشه های لتونی برای جهان بسیار جالب است. محصولات ما هنوز در نیویورک نیستند ، بنابراین من هنوز هم فکر می کنم که ما به صدر نرسیده ایم. اما من قطعاً می توانم این را در مورد اروپا بگویم.
 
آیا به جای میل به درآمدزایی ، تجارت خود را با ارزش هایی در ذهن شروع کردید؟
در ابتدا چهار نفر از ما بودند ، اکنون ما 79 هستیم. ثبات در سطح خوبی در شرکت ما است. بدون اینکه توجه زیادی به مباحث زیبایی شناسی شود ، می توان به شیوه ای بسیار خشک و منطقی نزدیک شد. و می توان به روشی که افراد دیوانه وار انجام می دهند ، از جمله ما ، اشاره کرد: تلاش برای استفاده از مشاغل برای اثبات یک ایده. برای کار صادقانه ، مدیریت کاملاً شفاف. برای تصمیم گیری بر اساس ملاحظات اخلاقی. بسیار شگفت انگیز است اگر می توان با صداقت و صراحت ثابت کرد که این روش جدید کسب درآمد است. مدل جدید جهان.
 
جهان کاملاً آلوده به تجارت بوده است. مخصوصاً مشاغل تولیدی. بنابراین ، مهم است كه سعی كنیم تا با استفاده از منابع تجارتی كه در دست داریم ، ردپای هرچه كوچك در طبیعت باقی بماند. برای فریب مردم در مورد اثربخشی محصول. روش جدید کسب درآمد: گشودن ، تمیز و صادق بودن.
 
آیا یک تجارت اخلاقی می تواند در شرایطی زنده بماند که ارزشهای ذکر شده توسط همه دنبال نشوند؟
فکر می کنم ، کاملاً بله! اگر کسی شکایت داشته باشد که نمی تواند پول درآورد ، مشکل در عدم صداقت آنها نیست بلکه در تفسیر اشتباه آنها از محصول تجاری برای مشتریان است. یعنی ، آیا آنها اطمینان دارند که مشتری آن را می خواهد. آیا محصول به اندازه کافی خوب است و آیا به خوبی ارائه شده است؟ مشتری های زیادی برای صداقت و صراحت وجود دارند. در شرایطی که جهان پر از وحشت و مشکلات است ، برای بسیاری از افراد بسیار مهم می شود. علاوه بر این ، مهم است که تجارت واقعاً مبتنی بر مقادیر باشد ، نه اینکه این مقادیر فقط به عنوان یک تمبر روی بسته بندی محصول خدمت کنند.
 
ما در کار خود از یک اصل تجارت آزاد استفاده می کنیم: هدفی وجود دارد و افراد زیادی در تحقق آن شرکت می کنند - نه تنها افراد شرکت ، بلکه کسانی که ارزش های یکسانی دارند. در MÁDARA ما محصولاتی داریم که توسط افراد خارج از شرکت پیشنهاد شده است که در توسعه و آزمایش شرکت می کنند. همچنین کارخانه ما ادامه منطقی یک اصل تجارت آزاد است. تولیدکنندگانی هستند که بشکه از جنس استنلس استیل خود دارند و آنها را مخفی می کنند و در بالای آن دراز کشیده اند ، بنابراین رقبا نمی تواند بفهمد داخل آن چیست. یک بار ، ما نیز چنین کارهایی را انجام می دادیم ، اما اکنون من بازتاب می دهم - چرا؟
 
آیا MÁDARA در لتونی رقبای زیادی دارد؟
خیلی زیاد! وقتی آنها از ما [در کشورهای دیگر] سؤال می کنند - اوه ، شما کسانی هستید که لوازم آرایشی تولید می کنید - احساس بسیار مثبتی داریم. ما از کشور آرایشی می آیم.
 
آزمایشگاه توسعه محصول و کنترل کیفیت ، که بخشی از کارخانه جدید MÁDARA است
 
انجام تحقیقات چند سطحی در آزمایشگاهها ، استفاده از مواد اولیه با کیفیت ، گران است. بازپرداخت می کند؟
درست است ، گران است! زنجیره عظیمی از تدارکات وجود دارد. ساده ترین راه برای استخدام دیگران این است که همه کارها را انجام دهند. سپس یک ضد استدلال ظاهر می شود: در تجارت ، به محض اینکه چیزی را از کسی سفارش دهید ، نیاز به سازش قابل قبول برای همه قسمت ها وجود دارد. پس دیگر دلیلی برای کار کردن نمی بینم. فکر نمی کنم کارگرانی وفادار هم داشته باشیم ، که بتوانند ده سال کار خود را انجام دهند ، برای اینکه محصول محصولی خوب داشته باشند ، برای مدت ده سال از این کار ناراحت می شوند. ما به ارزش افزوده ای نیاز داریم که با پول قابل اندازه گیری نیست.
 
آیا شما خودتان هستید که فرمول ها را ایجاد می کنید؟
بله ، ما مضطرب هستیم که آنها باید مؤثر باشند! اثبات شده جعبه های بسته بندی در جلسات بحث و گفتگو با همکاران ما در جلسات ما پرواز می کنند که کدام راه بهتر است. البته امکان بهینه سازی هزینه ها نیز وجود دارد. این امر می تواند بدون تأثیرگذاری بر کیفیت محصول ، فقط با مدیریت حرفه ای انجام شود. اما ما نمی توانیم اصول را قطع کنیم - مواد اولیه خوب ، آزمایشات اثربخشی و تحقیقات. در این صورت ما هیچ شادی و غرور در کار خود نداریم.
 
در زمینه آرایشی ، کسب گواهینامه ها باید فرایندی دشوار باشد. چگونه با آن برخورد می کنید؟
اولین آزمایشگاه MÁDARA ، که قبل از بنیان گذاری رسمی این شرکت وجود داشته است ، تحت نظارت مرکز نوآوری زیست فناوری در دانشگاه فنی ریگا ، در یک اتاق کوچک به مساحت 20 متر مربع قرار گرفته است. اولین ساختمان تولید 40 متر مربع بود. چهار محصول اول ما بدون گواهینامه ECOCERT بودند. این گواهی تأیید می کند که کلیه محصولات منشأ بیولوژیکی دارند و مواد اولیه آنها از یک مزرعه آلی تهیه می شود. هنگام انجام چک ، بازرسان می توانند به همان اندازه گواهی نامه تسویه حساب بگردند
البته ، مواد فعال منحصر به فردی وجود دارد ، به عنوان مثال ، آب توس. ما اولین نفری هستیم که تأثیر آب غان را روی پوست کشف کرده ایم. خاصیت ضد پیری بسیار قوی دارد. این صرفاً نتیجه تحقیقات ما است! با این حال ، ما آن را ثبت نکرده ایم. روند ثبت اختراع از نظر قانونی بسیار گران است. صدها هزار یورو می آید. ما باید به این واقعیت تکیه کنیم که در لتونی جزو اولین کسانی هستیم که کیفیت محصولات خوب است ، همین ارتباط با مردم است و همین باعث می شود محصولات ما به ارمغان بیایند.
 
چگونه یک متخصص با ایده ای از تلاش برای یافتن تأثیر آب توس غرق می شود؟
من مدیر توسعه محصول هستم وظیفه من تهیه نیازهای خاص مردم ، تقاضای بازار و عرضه است. به عنوان مثال ، با توجه به شرایط مدرن ، کدام مشکلات جدید پوستی ایجاد شده است؟ من با پزشکان صحبت می کنم - چه بیمارانی برای بازدید مراجعه می کنند ، نگرانی های آنها چیست. بعد گزارش خود را به تیمم می دهم: سلام ، ما این مشکل را داریم! من از فیزیولوژیست های گیاهی می خواهم گروه های گیاهی را که به آنها علاقه مند هستم ، گروه های مواد فعال را توصیف کنند ، که می توانند بر روی مکانیسم های ایجاد مشکل خاص عمل کنند.
 
محبوب ترین محصول شما در همه زمان ها چیست؟
TIME MIRACLE ، سری ضد آلی ضد آجیل شمال ما است. ما اولین کسی در جهان هستیم که اثر تحریک کننده آب غان را روی پوست کشف کرده ایم. خاصیت ضد پیری بسیار قوی دارد. ما چندین سال تحقیق کرده ایم که چگونه می توان آن را در یک محصول آرایشی تثبیت کرد. ما واقعی ترین آب غان را داریم! هیچ چیز مصنوعی ایجاد نشده است.
 
 
خط TIR MIRACLE ، مبتنی بر آب درخت غان آلی شمالی و اختصاصی MÁDARA CELL REPAIR BIO-COMPLEX که باعث تحریک بازسازی سلول می شود
 
سپس باید بیشه درخت توس خود را داشته باشید!
بیشه ای با حصار ارگانیک در اطراف آن! ما دو منبع بزرگ توس غلات داریم: از لتونی و از منطقه کارلیا در فنلاند. چرا مواد فعال ناشی از طبیعت در مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد ، هم متعارف و هم طبیعی و نه جایگزین های مصنوعی؟ به این دلیل است که روند جایگزینی بسیار پیچیده خواهد بود. مواد فعال موجود در گیاهان (به عنوان مثال ویتامین E) بسیار گرانتر هستند - این برای تولید کننده منفی خواهد بود ، با این حال ، اثربخشی بیشتر است و اثرات جانبی در مقایسه با جایگزین های مصنوعی کمتر است. در بسیاری از مواد ایجاد شده مصنوعی فقط بخشی از مولکول مؤثر است. ما از مواد فعال با منشأ گیاهی استفاده می کنیم. نه از دنیای حیوانات.
 
آیا شما به دلایل اخلاقی از دنیای حیوانات استفاده نمی کنید؟
در اتحادیه اروپا ، سالهاست که آزمایش محصولات نهایی آرایشی روی حیوانات ممنوع است. ما هرگز چنین کاری نکرده ایم زیرا ECOCERT آن را ممنوع می کند. در سال 2014 اتحادیه اروپا آزمایش مواد اولیه روی حیوانات را ممنوع اعلام کرد. چطور تصمیم می گیریم که محصول بی خطر باشد؟ ما آن را در سلولهای مصنوعی پوست اعمال می کنیم.
 
MÁDARA لایه برداری از اسکراب روغن به شیر ، در بهار 2016 رونمایی شد
 
آیا تمایلات جهانی در ایجاد محصولات جدید نقش دارند؟
به عنوان مثال ، ما محصول جدیدی داریم ، Exfoliating Scrub روغن به شیر. با یک رویکرد جدید ، که در حال حاضر محصول برتر در صنعت آرایشی و بهداشتی است - فرمول تعدیل کننده بافت. این یک چیز در کوزه است ، اما وقتی آن را روی پوست بمالید ، چیزی کاملاً متفاوت است. با لکه دار کردن پوست خود با اسکراب به اشتباه آن را صدمه می زنیم. به همین دلیل ما از ذرات حداکثر نرم برای اسکراب استفاده کردیم. آنها نوعی مروارید موم ریز دارند و در ماده ای نرم و روغنی موجود است که در پوست ماساژ می یابد. اما شستن روغن دشوار است! بنابراین ، هنگامی که اسکراب با آب پاشیده می شود ، به شیر ملایم تبدیل می شود. نوآوری بافت!
 
قیمت ها را چگونه محاسبه کرده اید؟
این بسیار آسان است: هزینه ها شامل تمام قسمت های کار سرمایه گذاری شده - تحقیق ، مواد اولیه ، فرآیند تولید ، بسته بندی است. همه مالیات نیز باید پرداخت شود. بودجه زیادی برای تبلیغات نداریم! تبلیغات MÁDARA در اخبار عصر ظاهر نمی شود. ما روی صفحه وب و ارتباط مستقیم نقطه فروش خود حساب می کنیم.
 
اهداف شما در مورد نقاط فروش چیست؟ آیا مثلاً مودارا دوست دارد در قفسه های فروشگاه های معتبر در لندن و نیویورک ظاهر شود؟
نقاط فروش معتبر برای کار روی شناخت برند جالب است ، اما از نظر کسب و کار یک هزینه فشرده است. بنابراین باید مراقب باشید که نقاط فروش را می توان متصل کرد و کدام موارد را نام برد. ما در اروپای شمالی ، Sokos ، Magasin امتیاز فروش خوبی داریم. استکهمن و داگلاس مشتری های بسیار خوبی هستند.
 
آیا بازاریابی آنلاین ، Net-a-Porter و پرچمداران دیگر ، که به دنبال برندهای با کیفیت جالب و شناخته شده نیستند ، در لیست آرزوها قرار دارند؟
ما برنامه ها و مذاکرات در مورد چشم انداز آینده داریم ، اما کشف این موضوع خیلی زود است. چگونه می توانیم وارد بازار جدید شویم؟ گام به گام! در ده سال ، ما پایه و اساس تجارت در منطقه شمال اروپا را گذاشته ایم. ما به طور مداوم در این راه حرکت می کردیم ، بازار فنلاند برای ما بسیار خوب است ، آنها ما را محلی می دانند. ما در سایر مناطق اروپا نیز خوب عمل می کنیم. از اواسط سال ، ما
مرجع:ثانیکالا